قالب وردپرس دانلود آبجکت 3Dmax پرنده فناوری
انتقال کرونا در هرمزگان از دست بوسی تا روبوسی

بیماران کرونایی فاقد بیمه در کرمان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند  – اقطاع نیوز | اخبار ایران و جهان


بیماران کرونایی فاقد بیمه در کرمان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند 

به گزارش اقطاع نیوز، محمد جعفری روز چهارشنبه در رزمایش سایبری بیمه سلامت با اعلام این مطلب افزود: بر اساس مقررات، ارزیابی وسع توسط وزارت رفاه حداقل یک ماه طول می‌کشد، اما در دوران شیوع ویروس کرونا، این بازه زمانی با تعامل انجام شده بین سازمان بیمه سلامت و وزارت رفاه به یک روز کاهش پیدا کرد.

دبیرکار گروه راهبری نسخه نویسی الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در دوران شیوع کرونا در کشور، برخی راهنماهای بالینی مرتبط با خدمات تشخیصی برداشته شد. به طور مثال در مواقع عادی، دوره زمانی برای انجام سی تی اسکن ۱۸۰ روز است، اما نیاز به ارائه این خدمت برای بیماران کرونایی باعث شد که این محدودیت فعلا حذف شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش بستری در بیمارستان‌های دولتی، ۹۰ درصد هزینه‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود و در بخش سرپایی نیز پرداخت ۷۰ درصد هزینه‌ها بر عهده بیمه سلامت است افزود: پس از شیوع ویروس کرونا، تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت که برگه سفید داشت و اعتبار آنها پایان یافته بود نیز در دو نوبت انجام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان داشت: سامانه تلفنی ۱۶۶۶ نیز از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور فعال شد تا به سوال‌های بیمه شدگان در زمینه این بیماری پاسخگو باشد که بر اساس بررسی‌های انجام شده، مشاوره‌های تلفنی در کاهش حجم مراجعه مردم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و آرامش و کاهش اضطراب بسیار موثر بوده است.

وی افزود: در این زمینه ۱۳۰ خط جدید به سامانه ۱۶۶۶ اضافه شد و ۳۰ پرستار، ۱۰ پزشک عمومی در سه نوبت به سوالات پاسخ دادند و به طور مثال فقط در یکی از ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشور، ۴۰۰ هزار تماس با سامانه ۱۶۶۶ داشتیم که پاسخ داده شد.

جعفری همچنین اظهار داشت: گروهی نیز شامل پزشکان متخصص عفونی و متخصص ریه آخرین اطلاعات مربوط به بیماری کرونا و راهنمایی کارشناسان پاسخ‌گو در سامانه ۱۶۶۶ برای ارائه اطلاعات دقیق‌تر به بیمه شدگان ارائه دادند.   

سازمان الکترونیک منجر به نظارت مناسب بر رفتار بیمه شدگان می‌شود

 مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: با استفاده از سازمان الکترونیک می‌توان نظارت مناسبی روی بیمه‌شده‌ها و رفتارشناسی آنها انجام داد و برای این موضوع باید داده‌ها و اطلاعات درست در اختیار بیمه‌ها قرار داشته باشد.

جعفری گفت: اگر بخواهیم نگاه متعالی‌تری به بیمه داشته باشیم باید اقدامات بیمه را به پیش، حین و پس از خدمت تبدیل کنیم و در این صورت به داده‌هایی نیاز داریم که اگر به درستی جمع آوری و تحلیل و رسیدگی نشود، به اهداف مورد نظر نمی‌رسیم.

وی افزود: هدف از این برنامه است که روی اسناد پزشکی بررسی دقیقی داشته باشیم و با استفاده از اصول و قواعد بتوانیم مدیریت منطقی روی منابع انجام بدهیم تا عدالت در دسترسی به خدمات سلامت اجرایی شود. از طرفی باید نیازهای ذینفعان هم شناسایی شده و چهارچوب مشخصی داشته باشد. یکی از اصولی که باید رعایت شود، جدا کردن لایه تصمیم‌های راهبری از مدیریت است.

وی همچنین بیان داشت:  مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت حمایت ویژه‌ای از خدمات الکترونیکی داشته و با ایجاد معاونت فناوری اطلاعات، اولین قدم برای الکترونیکی شدن خدمات برداشته شد که گام موثری محسوب می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار داشت: وقتی سند بخواهد بررسی شود، اول باید مشخص باشد که قوانین چیست و سپس بر اساس قوانین، تقبل هزینه انجام شود. اطلاعات آن به سامانه مالی می‌رود و در سامانه مالی بر اساس بودجه، تخصیص داده شده و در نهایت پرداخت می‌شود. اگر این زنجیره در نظر گرفته شود، می‌بینیم با یک رسیدگی ساده سروکار نداریم و با زنجیره‌ای از فعالیت‌ها در ارتباط هستیم.

جعفری در ادامه گفت: رسیدگی الکترونیک اسناد بستری نیز از سال ۹۷ در برنامه‌های سازمان بیمه سلامت قرار گرفت که هر سال برنامه عملیاتی برای آن در نظر گرفته شد که این اسناد در حوزه بستری و سرپایی رسیدگی می‌شود و برای اسناد سرپایی، چهارچوب اولیه نسخه الکترونیکی راه اندازی شده است که ابزار اولیه در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد:  بیش از ۳۰ پروژه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت به نتیجه رسیده است.



آرشیو استانی سرویس خبری اقطاع نیوز



بیماران کرونایی فاقد بیمه در کرمان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند 



نمایش در سایت منبع

لينک کوتاه :

blank
blank

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.